Hollennews - page 14

14
HOLLEN OLDTIMER
T
ak a sme zas o jedno leto starší....
Takto by sme mali asi končiť a nie
začínať. Vráťme sa teda ešte o pár
týždňov späť, na začiatok leta, kedy sme
s nadšením vítali každý nový slnečný lúč
a teploty s dvojkou na začiatku boli ma-
lým zázrakom.
Na úvod sezóny sme oprášili techničák
holleňáckej Felicie a vyrazili za prvými
skoro letnými kilometrami do okolia Nit-
ry na Memoriál Ing. Martina Tomčíka.
Aj keď len „na pešo“, neobišli sme ani
tento rok piešťanské Zlaté stuhy, kde
sa zišla takmer stovka vybraných vo-
zidiel zo Slovenska a okolitých krajín.
Karburátory Felicie sme krátko na to ne-
chali poriadne rozdýchať na 500 km slo-
venských v okolí Trenčianskych Teplíc. Za
slovenské veteranistické humno sme sa
vybrali až do francúzskej Normandie na
zraz Caux Retro, kde Felicia bola po Pet-
rovi Saganovi na Tour de France druhou
najznámejšou slovenskou celebritou. Na
slávnej Ennstal Classic sme boli síce len v
úlohe pozorovateľov, stretli sme však sta-
rých, ale aj nových známych a tešili sa na
nové zaujímavé projekty. Tie na seba ne-
nechali dlho čakať a len pár dní po návra-
te nám na garážovú bránu oldtimer dielne
búchal dobre vyzerajúci sympaťák so zle
vyzerajúcim Jaguarom XK140 na prívese.
Ešte predtým sme spoločne s pánom von
Hollenom podľahli tomu, čomu správny
fanúšik športových vozidiel jednoducho
nemôže nepodľahnúť a po rýchlom roz-
hodovaní posilnilo našu stajňu ďalšie
stuttgartské plemeno, tentoraz z chovu
automobilky Porsche. Deväťstojedenást-
ka z roku 1971 sa týmto zaradila k ďalším
renovačným projektom a bude trpezli-
vo čakať na svojho budúceho majiteľa.
Počas letných mesiacov sme samozrej-
me nezabúdali ani na bežiace projekty
- Jaguar XK dostal pod taktovkou lako-
vačov nový lak, MG B a Volvo P 1800
pričinením klampiarov zas nejeden nový
plech. Pod ich šikovnými rukami sa do
tvaru auta premieňal impozantný Steyr
Gläser. Precíznosť mechanikov zas prišla
k slovu pri kompletizácii Jaguaru E-Type
a pravdepodobne všetci sme si užili aj
toho menej príjemného pri Mercedese
190 SL. Aj takéto skúsenosti však patria
k našej práci a je teraz na nás, aby sme
sa z nich vedeli do budúcnosti poučiť.
Nesmieme zabudnúť na veteranistickú
účasť zákazníckych párty v Mladej Bo-
leslavy, Košiciach a Bratislave. Na po-
slednej akcii nám spoločnosť robil mladý
tím z projektu elektrickej formuly zo Slo-
venskej technickej univerzity v Bratislave.
Vďaka podpore, ktorú firma tomuto pro-
jektu poskytuje, zavíta logo spoločnosti
HOLLEN do Valencie, Silverstonu alebo
na Hockenheimring. Pôjde pravdepodob-
ne o reklamu s najvyššou maximálnou
rýchlosťou a zrýchlením v histórii firmy.
Tak a sme naspäť v prítomnosti. Slnka
a horúčav sme si cez letné mesiace v
neklimatizovanej dielni nakoniec užili viac
než „Iľko“ predpokladal a proti príjemne
chladným jesenným ránam nebude nikto
nič namietať.
Juraj Vrbik
Letné
kilometre
1...,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13 15,16,17,18,19,20,21,22,23,...24
Powered by FlippingBook