Hollennews - page 4

4
HOLLEN BRATISLAVA
Ako na
horskej
dráhe...
V
Bratislave vyvrcholilo úspešné
obdobie v máji a júni. Nárast prá-
ce počas týchto dvoch mesiacov
zvýšil aj náš dopyt po nových spolupra-
covníkoch a dodávateľoch. Krátkodobo
nás bolo v bratislavskej pobočke viac
ako 180. Letné obdobie však pre nás
znamenalo pokles a na prelome letných
prázdnin sme sa mohli vybrať načerpať
nové sily na celozávodnú dovolenku.
K zmene prišlo aj v stabilnej základni ve-
dúceho personálu. Jozef Šimko odcesto-
val do Ruska a Rasťo Buchel sa po dva
a trištvrte roku vrátil na jeho miesto ako
senior technik pre Volkswagen.
Podľa pôvodných plánov mal závod
v Bratislave v roku 2012 vyrobiť 400tis.
vozidiel. Pri SUV modeloch sa po viac
ako dvoch rokoch štvorzmennej pre-
vádzky začali rušiť pracovné zmeny
a prišlo k miernemu poklesu výroby.
Montáž modelov mestských vozidiel Up!,
Mii a Citigo beží v trojzmennej prevádzke
na plné obrátky.
Napriek takmer naplno bežiacej pro-
dukcii, viacerí z našich zákazníkov
na začiatku jesene začali prepúšťať
svojich pracovníkov a dokonca zruši-
li aj niektoré externé pracoviská, ktoré
sme ako firma zastrešovali. Rovnako sa
po pol roku ukončilo naše nasadenie
v Rakúsku a po viac ako roku sa skončila
aj výstupná kontrola drevených dekorov
v Nemecku.
V médiách sa mnohí skrývajú za slovko
kríza. Uvidíme, ako bude pokračovať vý-
roba v Bratislave a čo nám prinesú nové
projekty, vrátane karosárne spojenej
s lisovňou. Ak by aj prišlo k uvoľneniu
kapacít, budeme sa snažiť zvýšiť profe-
sionalitu a spektrum činností firmy pros-
tredníctvom školení.
Matej Lovás
S
om rada, že mám možnosť ta-
kouto formou poďakovať tým,
ktorí mi túto prácu robia krajšou
a príjemnejšou. Verte či nie, ale pár
milých slov padne každému dobre. Či
si to priznáme alebo nie. Úprimne pri-
znávam, že sa neraz ocitám vo vypä-
tých situáciách, takže príjemná komu-
nikácia a ústretovosť je vždy na mieste.
Flexibilita je našou devízou, preto od-
povede dodávateľov na otázku: „Mô-
žeš prísť? = Prijmeš objednávku?“
môžu znieť humorne, ale v čase, keď
horí zákazka, nám do smiechu nie je...
- už som vypil 2 pivá;
- som chorý, musím sa poliečiť;
- zastavím Ťa, som chorý, ja som mys-
lel, že ma nezavoláš = neobjednáš;
- som mimo BA, dlhšie ste ma nevolali
= neobjednali, tak som išla preč...
Tým menej ústretovým by som chce-
la odkázať, aby sa nebáli zavolať mi
a ,,nahlásiť si voľno“ = nahlásiť, že
v zmysle RZ nebudú môcť prijímať ob-
jednávky. Dokážem pochopiť veľa vecí,
ale toto pochopiť neviem. Táto práca
ma baví vďaka Vám, ľuďom, s ktorými
potrebujem a chcem komunikovať.
Vaša dispečerka Darina
V
Maďarsku je podobne ako
u nás silno zastúpený automobi-
lový priemysel a zvažovať vstup
na tento trh je strategické rozhodnutie.
Maďarsko má na svojom území hneď
niekoľko výrobcov automobilov - Suzuki
v Ostrihome; Daimler, ktorý len nedáv-
no spustil svoju produkciu Mercedesov
v Kecskeméte a Opel s výrobou motorov.
K našim skúsenostiam z bratislavského
Volkswagenu je najbližšie závod Audi
v meste Györ. Nemecká automobilka tu
momentálne stavia haly a rozširuje výrobu.
V nasledujúcom roku 2013 majú plán vy-
tvoriť viac ako 2000 nových pracovných
miest. Dnes v závode na výrobu moto-
rov a automobilov pracuje cca 7000 pra-
covníkov. Györ je od Bratislavy vzdia-
lený približne hodinu cesty. Samotná
automobilka a okolité priemyselné parky
znamenajú skvelú príležitosť a novú výz-
vu... Pribudne vlajka rodiny HOLLEN aj
v Maďarsku?
Matej Lovás
Ďalší
míľnik?
Pozdrav
z dispečingu
bratislavskej
pobočky...
1,2,3 5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,...24
Powered by FlippingBook