Matej Jakub

Ako ste sa dozvedel o spoločnosti HOLLEN?

Do firmy HOLLEN som nastúpil koncom roka 2007. To som bol akurát doma a mal som voľno medzi dvoma turnusmi vo Francúzku. Bolo to  obdobie, kedy chcel každý aspoň na chvíľu zarobiť „veľké peniaze“ v zahraničí (zarábať Eurá a doma ich v zmenárni meniť za koruny parádnym kurzom malo čosi do seba ). Ale keď prišla ponuka od dvoch kamošov, že v Žiline je dobrá robota a ešte aj v automotive priemysle k čomu som mal od malička blízko, začal som sa vážne zamýšľať, či to neskúsim. Podmienky zneli do telefónu super a ani živnosť nebola neprekonateľný problém. Tak som teda na to kývol a už som sedel vo vlaku – smer Žilina.

O akú voľnú pozíciu ste sa uchádzali? Aké pocity ste mali po pohovore?

V podstate som prikývol na pozíciu operátora s tým, že pobočka v Žiline je mladá, ty si mladý a bude záležať len od teba, ako budeš pracovať a možností na ďalšie uplatnenie je veľa ... Pohovor prebehol formou: „Akú veľkosť montérok potrebuješ, a že topánky sú zatiaľ len 44-ky a neskôr budú aj 43-ky ak ich tak veľmi chceš“ beriem teraz s úsmevom na tvári, čo znamenalo, že som ho absolvoval úspešne 😊. Vtedajší riaditeľ si ešte preverili moju úroveň angličtiny tak, že som čítal odstavec z nejakej Disney-ovky o tom ako bol Mickey a ten káčer kdesi na výlete v Disneylande a aká to bola veľká zábava 😊.

Aké boli Vaše prvé skúsenosti v HOLLEN (prvé dni, prvá zákazka, noví kolegovia)?

Prvú zákazku som mal v Mobise, kde som pri výrobnej linke kontroloval lanko ručnej brzdy na zadnom náboji kolesa. Pocit spolupatričnosti na niečom tak veľkom bol ohromný. Dovtedy som nikdy nevidel výrobnú linku, kde toľko ľudí, a tak systematicky svojou troškou prispievajú k finálnej produkcii vozidiel. Uvedomoval som si tú zodpovednosť, kedy  moje pochybenie mohlo spôsobiť vážne problémy pri ďalších montážnych operáciách desiatkam ľudí, a bolo to fakt „husté“.

Ktorými pozíciami ste si v HOLLENe prešli, čo ste sa počas nich naučili?

Začínal som ako operátor – vizuálne kontroly, triedenia v Žiline. Neskôr prišli aj reworky ľahšie a ťažšie. A to sa s našou pobočkou ťahá v podstate dodnes. Výmeny a opravy palubných dosiek,  súčastí motorov, podvozkové diely. Neskôr som pôsobil dlhšie obdobie v Dolnom Kubíne u klienta na výstupnej kontrole interiérových dielov pre Renault ako koordinátor a potom aj technik. Ďalej som skoro 2 roky fungoval ako technik v Českej republike – taktiež na výstupnej 100% kontrole interiérových dielov pre Opel. Rôzne služobné cesty do zahraničia bolo potrebné zabezpečiť po odbornej stránke + samotný výkon opráv a reworkov. Nasledovalo obdobie v Žiline ako technik, a part-time rezident.

Aká je Vaša terajšia pracovná pozícia a čo Vás na nej baví?

Po personálnych zmenách v našej pobočke som nastúpil na pozíciu hlavného technika, kde som doposiaľ.

Aké máte ďalšie pracovné plány alebo ambície do budúcna?

Za tie roky som sa naučil, že niečo si plánovať je pri našej práci veľakrát zbytočné. Nakoľko byť flexibilný si vyžaduje veľakrát ustúpiť zo svojich plánov a prijať kompromisy.

Vtipná historka  z HOLLENU

Historiek je toľko, že problém vybrať jednu. Treba prísť na Vianočnú párty do Žiliny a pri poháriku vieme pospomínať na kopec zaujímavých zážitkov 😊.

 

Matej Jakub

Hot Line

Slovensko

Bratislava (VW Slovakia)
+421 905 902 093

Trnava (PSA Slovakia)
+421 908 754 305

Lužianky (Jaguar Land Rover)
+421 908 754 305

Žilina (KIA Slovakia)
+421 908 784 713

Košice
+421 908 784 713

Česká republika

Mladá Boleslav (Škoda Auto)
+420 774 531 562

Trutnov (Continental)
+420 737 173 179

Frýdek Místek (Hyundai)
+420 734 441 094

Brandýs nad Labem (Continental)
+420 733 533 609

Kvasiny
+420 603 174 865

Ruská federácia

Kaluga (VW Rus)
+79 109 186 861

Ryazan
+79 109 186 861

Maďarsko

Györ (Audi Hungaria)
+36 202 300 934