Hollennews - page 19

19
Ako náš rýchlovlak odštartoval akú
nabral rýchlosť a aké služby začal po-
skytovať pre pasažierov...
Niektorí naši pasažieri mali obavy z plne
elektronického rozhrania, nakoľko dote-
raz nič podobné nepoužívali. Po niekoľ-
kých skúšobných jazdách, ktoré však
mnohí nevyužili, sa vlak ukázal ako
funkčný, aj keď nebolo možné odskúšať
všetky vozne. Objavené nedostatky sa
v priebehu zahrievania, ešte pred samot-
nou ostrou prevádzkou, začali odstraňo-
vať . Na vlak postupne nastúpili všetci
pasažieri. Našla sa aj skupinka narýchlo
dobiehajúcich na nástupište. Vlaku boli
dopojené aj chýbajúce špeciálne vozne,
čo spôsobovalo trochu nepohodlia. Dnes,
po necelých dvoch mesiacoch od prvého
štartu, sa všetci pasažieri vezú, môžu
využívať všetky vozne a už aj personál
vlaku vie, čo má robiť a ako tú ktorú časť
vlaku používať. Ďakujeme preto všetkým
za trpezlivosť, rýchlosť udomácnenia a
naučenia sa používať prvky komunikácie
na úrovni modernej doby.
Reklama verzus realita
Vzhľadom na to, že v čase prípravy člán-
ku sme za sebou mali iba jeden mesiac
ostrej prevádzky, tak je možný len hrubý
pohľad späť. Všetky vyššie uvedené body
sú v princípe naplnené. Treba sa ešte ve-
novať tým vagónom, ktoré neboli zo stra-
ny obsluhy riadne odskúšané v čase, keď
mali byť, a preto všetky potrebné zmeny
ešte nie sú ukončené. Tak isto je pred
nami implementácia najlepších návrhov
na zlepšenie a v neposlednom rade ešte
očakávame zautomatizovanie používania
systému z oboch strán. Zefektívnenie
toku informácii a tým aj zníženie počtu
kontrol, sa ešte nemohlo udiať, nakoľko
sme stále na začiatku ostrej prevádzky.
V priebehu ďalšieho mesiaca budeme
môcť vypustiť aj väčšinu zdvojených kon-
trol, čo nám prinesie aj úsporu pracovné-
ho času.
Aktuálne výzvy a ich riešenie
Najčastejšie nesystémové zásahy do
databázového systému sú potrebné pri
náprave nesprávneho zadania údajov zo
strany poskytovateľov alebo omylov zo
strany nášho administratívneho personá-
lu. Tam, kde je to možné, sú dostatočne
implementované automatické kontroly
a tam, kde to možné nie je, pomôžu ško-
lenia a opakovanie. V dobe vydania tohto
článku už bude dostupný aj video návod.
Niektoré špecifické požiadavky zákazní-
kov vyžadujúce spätné otváranie záka-
ziek, prináša riziko nekonzistencie da-
tabázy, ale na tieto situácie univerzálne
riešenie nepoznáme.
Čo nás čaká
Zavádzanie HB2B odhalilo, vzhľadom na
vplyv a nadväznosť na celý intranet, aj
mnohé iné potenciálne oblasti na zlep-
šenie, ktoré nie priamo súvisia s HB2B.
Súčasný výborne prepracovaný systém,
ktorý sa stále rozširuje o nové funkcionali-
ty na základe postrehov užívateľov, sa za
tie roky dopĺňania stal pomerne spletitým.
Požiadavka na zjednotenie firemných pro-
cesov a ich zjednodušenie vyžaduje nový
systém s iným prístupom. Ukazuje sa, že
prechod z toho súčasného, na systém po-
stavený na „zelenej lúke“, čiže postavený
na revidovaných zjednotených vnútro firem-
ných procesoch a  pomocou poznatkov,
ktoré už máme, je len otázkou času. Prine-
sie to zjednodušenie, t. j. zlepšenie, väčšiu
prehľadnosť, jednoduchšie ovládanie, vyš-
šiu konzistenciu dát, vyššiu stabilitu, jed-
notnosť procesov, väčšiu vyťaženosť, inak
povedané, zvýšenie efektivity práce.
Branislav Krampl
HOLLEN B2B
1...,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18 20,21,22,23,24,25,26,27,28
Powered by FlippingBook